RETETE

Vitamina C din surse naturale este indispensabila pentru imunitate si nu numai!

Vitamina C (acidul ascorbic) este fara indoiala cel mai cunoscut micronutrient si unul dintre cei mai importanti aliati in lupta organismului cu patogenii.

Vitamina C se gaseste in majoritatea fructelor si legumelor, astfel incat va puteti procura doza zilnica necesara doar din alimentatie. Bineinteles, in cazul in care exista carente severe, dupa ce le corectati cu ajutorul suplimentelor, este indispensabil sa adoptati o dieta cat mai bogata in legume si fructe, astfel incat sa nu mai ajungeti in situatia de a avea deficit in organism.

Cu toate ca este foarte importanta pentru mentinerea imunitatii si nu numai, vitamina C nu poate fi sintetizata de catre organismul uman, asa ca singura solutie este sa o consumati fructe si legume in stare cruda.

In organism, Vitamina C are numeroase roluri, printre care enumeram: 

  • intarirea imunitatii
  • adjuvant in starile de gripa sau raceala
  • efect antioxidant
  • ajuta la reducerea stresului
  • protejeaza si intareste peretii vaselor de sange
  • scade riscul aparitiei cataractei
  • protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare
  • protejeaza impotriva diabetului
  • imbunatateste aspectul pielii
  • stimuleaza productia de colagen etc.

Vitamina C este excelenta si aplicata extern, pe piele, ajutand la regenerarea acesteia si la estomparea petelor pigmentare, mai ales dupa sarcina sau ca urmare a expunerii prelungite la soare. In acest sens, puteti achizitiona creme ori serumuri cu vitamina C pe care sa le introduceti in rutina voastra de ingrijire. Pentru a beneficia de efectul vitaminei C la maximum, este important ca serul sau crema sa nu contina parfum sau alti iritanti.

Dupa cum ati observat si mai sus, vitamina C este inclusa in numeroase procese fiziologice si ajuta organismul in fiecare zi sa lupte impotriva patogenilor.

In cazul virozelor si gripelor, probabil stiti ca este indicat sa consumati cat mai multe legume si fructe bogate in vitamina C, astfel incat sistemul imunitar sa fie sprijinit si ,,incurajat” sa lupte. Astfel, veti fi siguri ca o sa va vindecati fara complicatii.

Surse naturale de vitamina C

Cu toate ca ati fi tentati sa luati un supliment alimentar cu vitamina C, ar fi bine sa intelegeti de ce este mai important ca organismul sa isi extraga cat are nevoie din surse naturale. In primul rand, pentru ca legumele si fructele sunt asimilate mai bine si pentru ca veti ,,livra” organismului doza de care are nevoie pe parcursul unei zilei. In cazul unui supliment, de obicei organismul isi retine doar cat are nevoie, iar restul este eliminat. Ceea ce inseamna ca veti plati pentru doze de vitamina C pe care organismul nu le va folosi (decat in cazul unor carente severe).

vitamina CNu va mai tinem in suspans si o sa va prezentam cele mai bune surse naturale de vitamina C. Ca o mica paranteza, lamaile  nu se afla in topul celor mai bogate surse de vitamina C, contrar credintelor populare.

  • Guava: 126 mg
  • Ardei Capia: 340 mg
  • Broccoli: 80 mg
  • Conopida: 46 mg
  • Kiwi: 166 mg
  • Portocala: 69 mg
  • Papaya: 88 mg
  • Capsuni: 97 mg
  • Rosii: 28 mg
  • Patrunjel: 79 mg
  • Mango: 45 mg
  • Agrise: 478 mg
  • Pepene galben: 67 mg
  • Catina: 2500 mg
  • Macese: 2000 mg
  • Coacaze: 200 mg.

Dupa cum puteti observa, acestea sunt printre cele mai delicioase surse de vitamina C naturale. Speram sa le includeti in alimentatia voastra cat mai curand si va provocam sa gasiti si alte fructe si legume pe care sa le consumati cu drag!

Iar daca nu va plac fructele si legumele in stare cruda, puteti incerca sa le spiralati. Forma, textura si chiar si gustul vor fi mult mai bune! Alegeti Spiralatorul de fructe si legume WonderEsque despre care puteti citi mai multe accesand pagina de Shop.

Related Posts

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *